The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis

The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis

Forfattere
Fretian, A. M. Graf, P. Kirchhoff, S. Glinphratum, G. Bollweg, T. M. Sauzet, O. Bauer, U.
Årstall
2021
Tidsskrift
International Journal of Public Health
Volum
66
Sider
1604072
Objectives This study aims to provide a systematic review and meta-analysis of the literature on the long-term effects of interventions addressing children's and adolescents' mental health literacy and/or stigmatizing attitudes.

Oversett med Google Translate
-
Tiltaksnivå

Forebyggende og helsefremmende tiltak

Behandling og hjelpetiltak

Tema

Psykiske vansker og lidelser

Følelsesmessige problemer

Depresjon og nedstemthet (inkl. både vansker og lidelse)

Andre problemer

Psykose

Utvikling og livsmestring

Sosiale ferdigheter (inkl. vennerelasjoner)

Tiltak

Organisering av tiltak

Skole/barnehagebaserte tiltak

Aldersgruppe

Barn i skolealder (6-12 år)

Ungdom (13-18 år)

Mer informasjon
Leter du etter mer informasjon om temaet? Trykk på lenkene nedenfor for å søke i PsykTestBarn og Tiltakshåndboka for barn og unges psykiske helse.