Tiltak gitt av jevnaldrende for å øke skoleprestasjoner hos elever med atferdsproblemer: Systematisk oversikt

Peer-Mediated Intervention Studies on Academic Achievement for Students with EBD: A Review

Forfattere
Ryan, J. B. Reid, R. Epstein, M. H.
Årstall
2004
Tidsskrift
Remedial and Special Education
Volum
25
Sider
330-341
Research has shown that peer-mediated interventions produce positive academic outcomes for a wide range of students, The authors of this review examined the effectiveness of peer-mediated interventions on the academic functioning of students with emotional and behavior disorders (EBD). Fourteen studies using cross-age, same-age, classwide peer tutoring, or cooperative learning met the criteria set forth for this review. Findings from these studies indicate peer-mediated interventions were successful across academic subject areas and grade levels. However, the participants and settings used within these studies did not accurately reflect the current EBD population's ethnic or gender composition or actual classroom placement. Finally, despite the recent growth in the number of students identified with EBD, the number of research studies investigating academic interventions has declined. (PsycINFO Database Record (c) 2012 APA, all rights reserved) (journal abstract).

Oversett med Google Translate
-
Tiltaksnivå

Tidlig innsats

Tema

Psykiske vansker og lidelser

Atferdsproblemer

Utagerende/utfordrende atferd (uro, bråk)

Atferdsforstyrrelser

Følelsesmessige problemer

Depresjon og nedstemthet (inkl. både vansker og lidelse)

Utvikling og livsmestring

Skoleprestasjoner

Tiltak

Organisering av tiltak

Skole/barnehagebaserte tiltak

Aldersgruppe

Barn i skolealder (6-12 år)

Ungdom (13-18 år)

Mer informasjon
Leter du etter mer informasjon om temaet? Trykk på lenkene nedenfor for å søke i PsykTestBarn og Håndboka for barn og unges psykiske helse.