Ernæring og kognitiv utvikling hos premature spedbarn: Systematisk oversikt

Nutrition and neurodevelopmental outcomes in preterm infants: a systematic review

Forfattere
Chan, S. H. Johnson, M. J. Leaf, A. A. Vollmer, B.
Årstall
2016
Tidsskrift
Volum
105
Sider
587-99
A systematic review with meta-analysis was carried out to investigate the effects of increased nutritional intake, via either macronutrient or multinutrient intervention, during the neonatal period on neurodevelopmental outcomes in infants born at <32 weeks of gestation or weighing <1501 g at birth. Although the relationship remains unclear, increased early nutrition may reduce neurodevelopmental impairment in this group of infants. Future research should focus on using standardised nutritional interventions and an agreed neurodevelopmental assessment battery. Copyright ©2016 Foundation Acta Paediatrica. Published by John Wiley & Sons Ltd.

Oversett med Google Translate
-
Tiltaksnivå

Tidlig innsats

Tema

Utvikling og livsmestring

Kognisjon (hukommelse, oppmerksomhet, eksekutive funksjoner)

Biologiske risikofaktorer, sykdommer og symptomer

For tidlig fødsel

Tiltak

Alternativ behandling

Kosttilskudd og ernæring

Aldersgruppe

Sped- og småbarn (0-2 år)

Mer informasjon
Leter du etter mer informasjon om temaet? Trykk på lenkene nedenfor for å søke i PsykTestBarn og Håndboka for barn og unges psykiske helse.