Effekt av lesetiltak på tidlig språk og leseferdigheter hos barn med Autsimespekterlidelse: Systematisk oversikt

Effects of Shared Reading on the Early Language and Literacy Skills of Children With Autism Spectrum Disorders: A Systematic Review

Forfattere
Boyle, S. A. McNaughton, D. Chapin, S. E.
Årstall
2019
Tidsskrift
Volum
Sider
Children with autism spectrum disorders (ASDs) often demonstrate delays in early language and literacy skills. Shared reading, the practice of adults reading aloud to children while using behaviors (e.g., asking questions) that are meant to promote interaction between the adult and child, is an intervention that has had positive effects on those early skills for typically developing children. A meta-analysis of 11 shared reading interventions with children with ASD was conducted, and positive effects were found for listening comprehension, expressive communication, and other communicative and noncommunicative acts. Copyright © Hammill Institute on Disabilities 2019.

Oversett med Google Translate
-
Tiltaksnivå

Behandling og hjelpetiltak

Tema

Psykiske vansker og lidelser

Autismespekter

Tiltak

Psykososiale hjelpetiltak

Lese- og skrivebaserte tiltak

Aldersgruppe

Barn i førskolealder (3-5 år)

Barn i skolealder (6-12 år)

Ungdom (13-18 år)

Mer informasjon
Leter du etter mer informasjon om temaet? Trykk på lenkene nedenfor for å søke i PsykTestBarn og Tiltakshåndboka for barn og unges psykiske helse.