Effekt av veiledning fra 1990-2008 for unge i skolealder med depresjon: en metaanalyse

Counseling Outcomes From 1990 to 2008 for School-Age Youth With Depression: A Meta-Analysis

Forfattere
Erford, B. T. Erford, B. M. Lattanzi, G. Weller, J. Schein, H. Wolf, E. Hughes, M. Darrow, J. Savin-Murphy, J. Peacock, E.
Årstall
2011
Tidsskrift
Journal of Counseling and Development
Volum
89
Sider
439-457
Clinical trials exploring the effectiveness of counseling and psychotherapy in treatment of depression in school-age youth composed this meta-analysis. Results were synthesized using a random effects model for mean difference and mean gain effect size estimates. No effects of moderating variables were evident. Counseling and psychotherapy are effective for treatment of depression in school-age youth both at termination and follow-up, and in school and nonschool settings.

Oversett med Google Translate
-
Tiltaksnivå

Behandling og hjelpetiltak

Tema

Psykiske vansker og lidelser

Følelsesmessige problemer

Depresjon og nedstemthet (inkl. både vansker og lidelse)

Tiltak

Psykologiske behandlingsmetoder

Kognitiv atferdsterapi, atferdsterapi og kognitiv terapi

Psykososiale hjelpetiltak

Rådgiving/støttesamtaler

Organisering av tiltak

Skole/barnehagebaserte tiltak

Aldersgruppe

Barn i skolealder (6-12 år)

Ungdom (13-18 år)

Mer informasjon
Leter du etter mer informasjon om temaet? Trykk på lenkene nedenfor for å søke i PsykTestBarn og Tiltakshåndboka for barn og unges psykiske helse.