Opplæring i konfliktløsning og atferdsproblemer i amerikanske skoler: Metaanalyse

Conflict resolution education and antisocial behavior in U.S. schools: A meta-analysis

Forfattere
Garrard, W. M. Lipsey, M. W.
Årstall
2007
Tidsskrift
Conflict Resolution Quarterly
Volum
25
Sider
9-38
This meta-analysis examines more than twenty-five years of evidence to determine whether participation in school-based conflict resolution education (CRE) contributes to reduced antisocial behaviors among youth in kindergarten through twelfth grade in U.S. schools. Evidence from thirty-six studies, representing 4,971 students, shows improvements in antisocial behaviors in CRE participants compared to control groups (Effect Size = .26), with larger effects observed during mid-adolescence (ES = .53) and early adolescence (ES = .22) compared to middle childhood (ES = .06). Improvements in antisocial behavior outcomes attributable to CRE are significant in both practical and statistical terms and are similar for different CRE program approaches. (PsycINFO Database Record (c) 2012 APA, all rights reserved) (journal abstract).

Oversett med Google Translate
-
Tiltaksnivå

Tidlig innsats

Tema

Psykiske vansker og lidelser

Atferdsproblemer

Antisosial atferd (vold/aggresjon, ungdomskriminalitet)

Utvikling og livsmestring

Trivsel

Tiltak

Organisering av tiltak

Skole/barnehagebaserte tiltak

Aldersgruppe

Barn i førskolealder (3-5 år)

Barn i skolealder (6-12 år)

Ungdom (13-18 år)

Mer informasjon
Leter du etter mer informasjon om temaet? Trykk på lenkene nedenfor for å søke i PsykTestBarn og Håndboka for barn og unges psykiske helse.