Effekt av trening på kognisjon hos personer med autismespekterlidelse og ADHD: Metaanalyse

A Meta-Analytic Review of the Efficacy of Physical Exercise Interventions on Cognition in Individuals with Autism Spectrum Disorder and ADHD

Forfattere
Tan, B. W. Z. Pooley, J. A. Speelman, C. P.
Årstall
2016
Tidsskrift
Journal of Autism and Developmental Disorders
Volum
46
Sider
3126-3143
This review evaluates the efficacy of using physical exercise interventions on improving cognitive functions in individuals with autism spectrum disorder (ASD) and/or attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). This review includes a meta-analysis based on a random-effects model of data reported in 22 studies with 579 participants aged 3-25 year old. The results revealed an overall small to medium effect of exercise on cognition, supporting the efficacy of exercise interventions in enhancing certain aspects of cognitive performance in individuals with ASD and/or ADHD. Specifically, similar to the general population literature, the cognitive benefits of exercise are not consistent across all aspects of cognitive functions (i.e., some areas are not improved). The clinical significance of the reported effect sizes is also considered. Copyright © 2016, The Author(s).

Oversett med Google Translate
-
Tiltaksnivå

Behandling og hjelpetiltak

Tema

Psykiske vansker og lidelser

ADHD

Autismespekter

Utvikling og livsmestring

Kognisjon (hukommelse, oppmerksomhet, eksekutive funksjoner)

Tiltak

Folkehelsetiltak

Fysisk aktivitet

Aldersgruppe

Barn i førskolealder (3-5 år)

Barn i skolealder (6-12 år)

Ungdom (13-18 år)

Mer informasjon
Leter du etter mer informasjon om temaet? Trykk på lenkene nedenfor for å søke i PsykTestBarn og Håndboka for barn og unges psykiske helse.